Skip to main content

Diensten
Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Elke maand meer bezoekers dan ooit en regelmatig verbreek je een verkooprecord. Klinkt toch als muziek in de oren? Als je denkt dat je er met een mooi webdesign bent moeten wij je helaas teleurstellen. Alles draait om online vindbaarheid, ook wel SEO of zoekmachine-optimalisatie genoemd. De grootste fout is het onderschatten van SEO. Het is niet een taakje dat je er even naast doet. Het online vindbaar maken van de website vraagt veel kennis en is bovendien een tijdrovende klus. Niet heel gek dat bedrijven ons hiervoor inschakelen.

Zo doen we o.a. een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, waarmee je na de hand zelf aan de slag kan of waarvoor je ons kan inschakelen, om je vindbaarheid te verbeteren.

Zoekwoordenonderzoek

Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf zo hoog mogelijk gerankt wordt in zoekmachines? Dat start bij een onderzoek over hoe jouw doelgroep zoekt en nog belangrijker: met welke termen. Is dit in jip- en janneketaal of toch in jargon? Het gaat er niet om hoe jij gevonden wilt worden, maar met welke termen jouw doelgroep zoekt. Om dit te bepalen hebben wij een zoekwoordenonderzoek ontwikkeld. Voor 400 euro ontvang je van ons een uitgebreid rapport met een analyse over je huidige vindbaarheid (nul-meting), een onderzoek naar de meest gebruikte zoektermen voor jouw product of dienst en een gedegen advies hoe je jouw doel het beste kunt bereiken. Met dit rapport kun je zelf grotendeels aan de slag. Heb je hier geen tijd voor of gewoon weg geen zin in, of zijn er ingewikkeldere stappen nodig om je zoekmachine-optimalisatie te verbeteren? Dan vind je in het rapport tevens een offerte met hoe wij dit voor je kunnen verzorgen. Handig toch!

Dit zijn de onderdelen die je in ons zoekwoordenonderzoek kunt vinden en belangrijk zijn om jouw zoekmachine-optimalisatie te doen slagen. Tevens lichten we ze, verderop deze pagina, voor je uit.

  • Techniek website
  • Linkbuilding
  • Contentmarketing
  • Social media

Wist je dat?

15

van de dagelijkse zoekopdrachten is nieuw

63

van alle zoekadvertenties is gebaseerd op mobiele apparaten.

80

van de mensen negeert Google-advertenties
zoekmachine optimalisatie seo techniek

Techniek website

Zijn de belangrijkste zoektermen vastgesteld? Om je website search proof te maken, is het noodzakelijk om zowel de techniek als de content te optimaliseren. Je zoekwoorden moeten niet alleen verwerkt worden op de pagina’s van je website. Ook in de techniek dien je het nodige door te voeren. Google wilt graag dat je je aan zijn (steeds weer veranderende) spelregels houdt. Zo moet bijvoorbeeld je website de juiste laadtijd hebben en de mobiele versie optimaal werken. Ook dienen de benamingen van je afbeeldingen, H-tags en urls in orde te zijn. En dit zijn slechts een klein aantal zaken die invloed hebben op je online vindbaarheid.

Linkbuilding

Linkbuilding is op zijn Hollands gezegd: linkje ruilen. Bijvoorbeeld: jij als uitvaartondernemer zet een link naar het uitvaartcentrum, waar je vaak een uitvaart moet verzorgen, op jouw website. En dit uitvaartcentrum doet hetzelfde met een link naar jouw website. Het doel van linkbuilding is om een hogere waardering voor zoekmachines zoals Google te behalen en daarmee hoger te ranken op bepaalde zoekwoorden. Waarom is dit belangrijk? Zoekmachines zien deze links als stemmen voor een website. Des te meer stemmen de website ontvangt, des te belangrijker deze moet zijn volgens de zoekmachines. Want waarom zouden mensen anders de moeite nemen om naar jouw website te verwijzen (linken).

zoekmachine optimalisatie seo linkbuilding
zoekmachine optimalisatie seo zoekwoorden google

Er zijn dagelijks meer dan 7 miljard zoekopdrachten op Google. 'Verzekering oldtimer' is het allerduurste Nederlandse zoekwoord. Eén klik op dit zoekwoord kan adverteerders maar liefst €812,75 kosten. Dit zegt iets over de koopkracht van de gemiddelde oldtimer-bezitter en hoe duur het is om er één te laten verzekeren.

Sjoerd van Dijk | 3AMISEO expert
zoekmachine optimalisatie seo content marketing

Contentmarketing

Het delen van content kan verschillende functies hebben. Zo zorgt het er bijvoorbeeld voor dat je zichtbaar bent en je deelt informatie en kennis, maar voor je vindbaarheid doet het nog wel het meeste. Tenminste als je het op de goede manier aanpakt. Het moet immers een klik hebben met je doelgroep. Wat zijn de onderwerpen die je wilt uitlichten? En hoe ga je dit vormgeven? Ga je voor informatieve blogberichten, prachtige productfoto’s of een spetterende bedrijfsvideo? En welke content deel je waar en wanneer?

Social media

Als jij content plaatst en deelt op Facebook, Linkedin, Instagram en/of TikTok, en jouw bedrijfsnaam of producten, diensten of keywords worden genoemd, dan is dit voor jou een extra kans om vindbaar te zijn. En door links te plaatsen in berichten op social media naar jouw website doe je automatisch ook direct aan linkbuiling. Deze platformen hebben namelijk een enorme autoriteit en macht. Dit heeft ook een keerzijde, want hun regels veranderen ook steeds, waardoor ze bijvoorbeeld nu berichten juist minder snel laten zien in hun algoritme die een link naar buiten hebben. Ze willen immers dat jij zo lang mogelijk op hun platformen blijft. Hier moeten je dus slim op inspelen.

3ami online marketing bureau nijmegen website social media facebook instagram linkdin tiktok

Meten is weten

Als jij content plaatst en deelt op Facebook, Linkedin, Instagram en/of TikTok, en jouw bedrijfsnaam of producten, diensten of keywords worden genoemd, dan is dit voor jou een extra kans om vindbaar te zijn. En door links te plaatsen in berichten op social media naar jouw website doe je automatisch ook direct aan linkbuiling. Deze platformen hebben namelijk een enorme autoriteit en macht. Dit heeft ook een keerzijde, want hun regels veranderen ook steeds, waardoor ze bijvoorbeeld nu berichten juist minder snel laten zien in hun algoritme die een link naar buiten hebben. Ze willen immers dat jij zo lang mogelijk op hun platformen blijft. Hier moeten je dus slim op inspelen.

google online advertenstie sea 1

Adverteren op Google (SEA)

Wil je direct resultaat? Dan kunt er voor kiezen om betaalde advertentie te gaan inzetten op Google (of Bing) door een Google Adwords campagne te starten. Je betaalt dan om bovenaan in de zoekresultaten zichtbaar te zijn. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het zoekwoord en de populariteit hiervan. Je betaalt per klik of per 1000 views (CPM = Cost Per Mile). Het is wel van belang dat je verwijst naar een goede geoptimaliseerde landingspagina, zodat je je bezoeker niet meteen kwijtraakt omdat hij niet getriggerd wordt tot actie of niet kan vinden wat hij zoekt.

Kortom: voor snel resultaat is Google Adwords mogelijk. Maar voor resultaat op lange termijn adviseren wij om de zoekmachine-optimalisatie op je website in orde te maken en (vooral) te onderhouden, want dit kan uiteindelijk ‘gratis’ voor je gaan werken.

Aan de slag met zoekmachine-optimalisatie?

Van het zoekwoordenonderzoek tot en met de technische realisatie, wij weten alles van zoekmachine-optimalisatie. We optimaliseren de content en de techniek, zodat jouw website beter wordt geïndexeerd door zoekmachines. Ons doel: jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google.

Laat een zoekwoordenonderzoek uitvoeren door ons of boek je online marketingsessie, zodat we je zowel je online vindbaarheid als zichtbaarheid een boost kunnen gaan geven.