Diensten
E-mailmarketing

Met persoonlijk ingerichte en mooie vormgegeven nieuwsbrieven houd je je klanten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen je bedrijf of informeer je ze over een spetterende aanbieding. Door het personaliseren van je mailings en in te inspelen op het klikgedrag, leer je jouw doelgroep nog beter kennen en vind je die ultieme online klik.

E-mail, dat is toch al jáááren dood?

Niet dus! E-mailmarketing is nog steeds een van de best werkende en meest persoonlijke manieren om contact te hebben met je klanten, of je je nou op de B2B markt of de B2C markt begeeft. Want denk er eens goed over na: iedere subscriber heeft zich geheel vrijwillig ingeschreven. Helemaal AVG (hier later meer over) proof, en alle ontvangers zitten oprecht te wachten op jouw nieuws, informatie of aanbieding. Blijkbaar zitten zij met een vraag of wens, en verwachten oplossingen of antwoorden via jouw e-mails te ontvangen.

De meeste organisaties sturen één keer per maand een nieuwsbrief naar hun eigen mailbestand. Alles draait om de juiste boodschap, voor de juiste persoon, op het juiste moment. Wij versturen namens jouw bedrijf een nieuwsbrief om je klanten te informeren of om ze aan te moedigen tot aankoop van je dienst of product.

Wist je dat?

53

van e-mails wordt geopend op mobiele apparaten

25

heeft een mail meer kans om te worden geopend met een persoonlijke onderwerpregel

49

beweert dat ze vertrouwen op de aanbevelingen van influencers
jessica emailmarketing online marketing mailchimp

Jouw e-mailmarketing strategie

Een e-mailmarketing strategie op maat begint met een uitgebreide analyse. Hierbij kijken wij onder andere naar de gebruikte tools en koppelingen, de kans op spam markeringen, het huidige contactenbestand, het aanmeldproces, het design van de nieuwsbrief, de prestaties en inhoud van verzonden campagnes en natuurlijk analyseren wij of jouw mailings voldoen aan de AVG. Op basis van de analyse en onze gesprekken met jou, stellen wij een strategie op maat en doelstellingen voor de komende periode op. Ook maken wij een planning voor het verzenden van de mailings.

AVG

De AVG houdt de gemoederen nog steeds flink bezig, sinds het vanaf 2018 Europees is ingevoerd. Zo ook op e-mailgebied, want van wie mag je een e-mailadres nog gebruiken? Wie mag je nu nog wel en niet mailen van je huidige mailinglist? Is acquisitie nog wel mogelijk? En is een double opt-in echt verplicht? Wij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van AVG en adviseren waar je allemaal rekening mee moet houden als je e-mailmarketing wilt inzetten.

Bespreek de mogelijkheden met ons

Soorten mailings

Er bestaan verschillende soorten mailings die je kunt onderverdelen in effectieve incidentele, structurele of automatische e-mails. Welke je inzet ligt vooral aan het doel en je doelgroep.

Incidentele nieuwsbrieven

Heb je een eenmalige boodschap voor je vaste klantenkring (bijvoorbeeld een nieuw product, een verhuizing of een mooie aanbieding)? Stel ze op de hoogte via de mail! Ook je klant informeren over zijn of haar verlaten winkelwagentje of verjaardagse-mail kan een extra trigger zijn om alsnog tot aankoop over te gaan. Wij denken met je mee en werken een aantrekkelijke mailing voor je uit, van tekst en ontwerp tot verzending. Met deze vorm van e-mailmarketing kun je zeer gericht je doelgroep bereiken!

email marketing incidentele nieuwsbrief

Structurele nieuwsbrieven

Laat je klanten weten wat je doet. Stuur maandelijks of eens per kwartaal een nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws, de nieuwste producten of aantrekkelijke acties. Een ideale manier om het contact met je vaste klanten te onderhouden. Wij schrijven de teksten, ontwerpen de nieuwsbrief en zorgen voor verzending. Uiteraard is het ook mogelijk dat je zelf de content aanlevert en dat wij het voor je invullen en plannen voor verzending.

email marketing structuele nieuwsbrief

Automatische nieuwsbrieven

Workflows zijn een set instructies die ervoor zorgt dat een van tevoren opgestelde e-mail op een van tevoren bepaald moment (trigger) automatisch naar een van tevoren bepaalde groep wordt verzonden. Je bepaalt dus vooraf welke acties wanneer worden uitgevoerd. En je stelt in voor welke contacten de acties gelden. De trigger kan van alles zijn: inschrijven van een cursus of opleiding invullen van een contactformulier, bezoek aan een pagina of het doen van een aankoop. Ideaal als je een webshop hebt en de klant zo goed mogelijk wilt informeren over zijn bestelling. Het neemt het (denk)werk van je over wat je enorm veel tijd kan besparen.

email marketing automatische nieuwsbrief

Je leert je klanten steeds beter kennen

Met e-mailmarketing kun je niet alleen precies bepalen wie je mailings ontvangt, je kunt ze ook geheel personaliseren. Je benadert ze dan ook echt persoonlijk, waardoor je verkopen kunt verhogen, je relatie met de klanten kan versterken, nieuwe leads genereren of meer bezoekers naar je website kan trekken.

Onze mailings bevatten koppelingen die de afzender feedback geven over de effectiviteit van een campagne. Je kunt verschillende statistieken perfect volgen, zoals het aantal berichten dat wordt geopend, het aantal klikken dat is gegenereerd uit een bericht, het aantal ontvangers die zich wenst af te melden en veel meer informatie.

mailchimp emailmarketing partner

Mailchimp partner

Mailchimp gelooft in de kracht van eenvoud. Waar andere partijen zich richten op zoveel mogelijk functies toevoegen, gaat Mailchimp tot het uiterste om juist de belangrijkste functies zo goed mogelijk te laten werken. Door de drag-and-drop editors van Mailchimp is het gemakkelijk om e-mails, landingspagina’s en formulieren op te stellen. Je hoeft hiervoor geen HTML of CSS kennis te hebben. Daarnaast is het wel mogelijk om de code in te zien en te wijzigen. Wij helpen je met het opzetten van een goede e-mail template in je eigen huisstijl.

Aan de slag met e-mailmarketing?

Wil je jouw product of dienst meer onder de aandacht brengen bij je klanten. Of wil je meer halen uit je huidige e-mailmarketing? Plan een bakkie met ons. We bespreken graag de mogelijkheden met je.